Lokalizacja siedziby firmy

siedziba firmyZnalezienie siedziby dla firmy jest absolutną podstawą, istotną nie tylko z perspektywy szybszego docierania do klientów, ale także ze względu na kwestie prawne, wymagające podania adresu kontaktowego w przypadku zagadnień administracyjnych. Dzisiaj jednak nie powinno to stanowić większego problemu, przede wszystkim dlatego, że coraz więcej polskich miast nastawionych jest przede wszystkim na rozwój stref mieszkalnych oraz właśnie biurowych. Oczywiście bogactwo ofert oraz nowych możliwości tylko pozornie może stanowić ułatwienie, głównie dlatego, że w natłoku danych może pojawić się problem z jednoznacznym ocenieniem czy dana nieruchomość będzie stanowiła idealne połączenie wszystkich czynników wymaganych w przypadku prowadzonej przez nas działalności.

Własna działalność musi być prowadzona w określonym miejscu, niezależnie od tego czy będzie to lokal wynajęty czy też zakupiony na własność. To, czy będzie to nowoczesny biurowiec, klimatyczna stara kamienica czy też własne, prywatne mieszkanie uzależnione jest przede wszystkim od branży oraz indywidualnych potrzeb firmy, w końcu nie każdy nastawiony jest na działalność ogólnopolską czy ogólnowojewódzką. Prowadząc własne interesy niezbędne jest jednak uwzględnianie szeregu czynników, takich jak chociażby sposób docierania do klientów, przez co selekcja lokalizacji może okazać się kwestią absolutnie kluczową.W pierwszej kolejności właściciele firm biorą pod uwagę charakter prowadzonej przez siebie działalności oraz lokalizację, która jest z nim bezpośrednio sprzężona, dlatego też z pewnością najciekawszą propozycją są nowoczesne inwestycje, w pełni wpisujące się w potrzeby i oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Siedziba firmy powinna być nie tylko komfortowa dla pracowników oraz klientów, ale także umożliwiać stały rozwój własnego biznesu, warto więc zwracać uwagę na obiekty posiadające najnowsze rozwiązania technologiczne i ułatwiające swobodne manipulowanie zastaną przestrzenią. Ten ostatni element jest szczególnie ważny w przypadku firm zajmujących się nowymi technologiami, głównie za sprawą stale powiększającego się zaplecza personalnego i technologicznego.

widok z oknaTrudno zakładać, że przedsiębiorstwo będzie zmieniało swoją siedzibę kilka razy w roku, dlatego ogromnym powodzeniem cieszą się biurowce takie jak poznański wieżowiec, posiadający kilka kondygnacji w tym jedną, która złożona jest z mniejszych biur mogących być swobodnie ze sobą łączona. Niezależnie od tego czy firma pracuje w miejscu posiadającym formę open space czy też w mniejszych, zamkniętych pomieszczeniach, właściciele nie powinni mieć najmniejszych problemów z wpisaniem się w charakter prowadzonej przez siebie działalności. Wiadomo oczywiście, że wybór lokalu jest sprawą indywidualną, jednak lokalizacja jest podstawową kwestią w sytuacji, kiedy działalność nie jest zapośredniczona przez strefę wirtualną. O ile sklepy internetowe nie muszą posiadać doskonale zorganizowanej przestrzeni, w której możliwe będzie utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z partnerami biznesowymi oraz klientami, o tyle już wszystkie inne firmy nastawione na indywidualny kontakt powinny zwracać uwagę na swój wizerunek. Dobrze zorganizowany obiekt oraz lokalizacja w atrakcyjnej dzielnicy miasta budują pozytywny wizerunek firmy w oczach odbiorców i wpływają bezpośrednio na jej prestiż, dlatego nie powinno się w żadnej sytuacji zapominać o klasycznym powiedzeniu: ?jak cię widzą, tak cię piszą?. Lokalizację determinuje oczywiście typ działalności, ponieważ czego innego będzie poszukiwał właściciel małej restauracji, a czego innego prawnik, jednak prawda jest taka,że wiele dużych firm działa w pierwszej kolejności w największych miastach, lokując się przede wszystkim w ścisłym centrum, w bezpośrednim sąsiedztwie najczęściej obleganych punktów handlowych i komunikacyjnych.

Oczywiście jeżeli nasza działalność nastawiona jest przede wszystkim na strefę lokalną, nie będziemy stawać przed koniecznością usadawiania się w centrum zwłaszcza, ze obecnie niewiele firm może pozwolić sobie na opłacanie wysokich czynszów za wynajem lokali. W trosce o biznesy mniejszych przedsiębiorców, wiele miasta? w tym także Poznań, przenoszą swoje strefy biznesowe do innych dzielni, oddalonych nieco od serca aglomeracji i pozwalając na lepszy rozwój innych dzielnic. Jest to dobre nie tylko z perspektywy ?odciążania? często zakorkowanych środków miast, ale także dlatego, że w taki sposób dba się o równomierny rozwój wszystkich skrzydeł i obrzeży miasta. Koszty wynajmu różnią się oczywiście nie tylko względem wielkości miasta czy dzielnic, dlatego też nie zawsze musi się okazać, że lokalizowanie siedziby w atrakcyjnej przestrzeni musi pociągać za sobą drastyczne koszty. Nowoczesne obiekty biurowe łączą praktyczność z miłą dla oka estetyką, przez co miasta zaczynają wzbogacać się o wyjątkowe architektury, będące charakterystycznymi punktami na swoich mapach, co wpływa mimowolnie na konieczność rozwijania sieci komunikacyjnej, w tym przede wszystkim autobusowej i tramwajowej.