Systemy Microsoft Dynamics CRM i ich zastosowanie

Czym są systemy CRM są to Systemy Zarządzania Kontaktami z Klientami, które dodatkowo pomagają zarządzać całą firmą i przedsiębiorstwem, ponieważ nie tylko łączy wszystkie poszczególne działy firmy, ale także jest wsparciem technicznym dla takich działów jak marketing, sprzedaż, serwis, wsparcie techniczne. Zbiera on także niezbędne dane o naszym kliencie dzięki czemu możemy łatwiej dostosować do niego konkretną ofertę – sprawić że stali klienci z nami pozostaną, a nowi zostaną szybko pozyskani.

Kiedy wiemy, że system CRM działa prawidłowo? Możemy o tym powiedzieć, gdy przychody od naszych klientów zwiększają się, a więc my osiągamy zysk, a jednocześnie nasz klient jest zadowolony z dostarczanych przez nas usług, czyli obie strony są zadowolone. Co może taki cel przybliżyć? Z pewnością fakt, że nasi pracownicy będą mieli szybki i kompleksowy dostęp do informacji o naszym kliencie i jego aktywnościach, gdy proces ten ulegnie pewnej standaryzacji, komunikacja między nami oparta będzie na wielu źródłach czy też jako wolimy użyć takiego słowa na wielu kanałach. W ten sposób centra informatyczno-szkoleniowe pomogą nam uzyskać lepszy kontakt z klientem, tak samo jak różnego rodzaju serwisy online. Klienci docenią także szybkie reklamacje, a także fakt, że gdy dzwoni, jesteśmy w stanie sprawdzić kim jest dana osoba i szybko odpowiedzieć na jego wszystkie różne potrzeby. Jeżeli jednak zdecydujemy się na dany system Microsoft Dynamics CRM to powinniśmy mieć świadomość, że jest to opcja dość kosztowna i nie możemy wprowadzać jej na przykład tylko w jednym dziale firmy, ale w całym przedsiębiorstwie ta, aby zapewniała w stu procentach swobodny przepływ wszystkiego rodzaju danych. Jedynie skutecznie wdrożone rozwiązanie informatyczne jest idealną i świetną podstawą do budowania efektywnego w całości właśnie modelu funkcjonowania firmy. Tylko dobry system CRM kreuje takie oto właśnie wyobraźcie sobie warunki do przetwarzania dużych ilości informacji o niezwykle różnorodnym charakterze oraz migrację danych, która pozwala uzyskiwać informacje wszędzie tam, gdzie są one potrzebne. Możemy bowiem zawsze przeprowadzić szybką analizę lub coś w tym stylu. Strategia CRM umożliwia optymalizację i zmniejszenie kosztów i ryzyka w związku z naszymi danymi klientami i ich potrzebami. System pomaga stworzyć iluzję, że nasz klient jest kimś wyjątkowym z kim powinniśmy przestawać i dla którego wszystko możemy zrobić. W ten sposób ma on zaspokojone wszystkie swoje potrzeby i czuje się w pełni wyjątkowy i chce z naszą firmą zostać. Należy więc zacieśniać relacje z naszym klientem tak, aby czuł on się w pełni wyjątkowy. Wszystko to pozwala zniminalizować potencjalne straty, gdyby nasz klient chciał nas opuścić. Badania pokazują bowiem, że każda firma w ciągu pięciu lat traci prawie połowę klientów, a co więcej pozyskanie nowego klienta jest od siedmiu do dziesięciu razy droższe niż utrzymanie starego klienta przy sobie. Bilans więc jest niezwykle prosty, aby nasza firma zaoszczędziła powinniśmy traktować każdego naszego klienta jako indywiduum o swoich problemach, potrzebach i tak dalej, które to my musimy spełnić.